Tuesday 19 July 2011

when Alice is missing someone she shouldn't.

salam. hari ni rasa sayup-sayup ja jiwa. tapi xtau la pulak napa. rasanya tau napa, tapi kadang-kadang lebih baik buat tak tau. bila tak tau, jiwa akan rasa innocent. tapi kalau tau tapi buat-buat tak tau tu hipokrit.. ya tak? ko percaya tak, cinta yang tak pernah mati kepada satu manusia? ala. macam dalam drama-drama. tunggu bertahun-tahun. macam girlfriend Allahyarham Rosli Dhobi pejuang kemerdekaan yang tak pernah kahwin sampai umur dia dah 80an kot sekarang. epik kan cinta diorang?

baru dapat tau tadi bakal mengajar sem depan. aish. kecut perut beta. bukan apa. banyak faktor la. haha. susah nak explain, tapi masih belum kick lagi feeling tu. cuba la, and akan cuba tak complain papa. Boy pun dah perasan aku makin banyak complain. dia kata tak macam aku dulu. 

cakap pasal Boy ni. aku nak explain la pa hubungan kami dua. banyak orang tanya, aku dengan dia ni apa sebenarnya. aku balik dengan dia ka. tak jugak. ntah. sebenarnya aku pun tak tau pa hubungan kami dua ni. pa nama dia. pa tahap dia. aku tak tau. dia pun tak tau. selalu aku tanya dia, dia pun tak tau. dia cakap kalau nak cakap dekat orang lain yang dia tu boyfriend aku, dia tak kisah. kalau aku nak cari laki lain kan, dia cakap dia okay ja, pastu kalau dah nak hantar aku balik tu, mesti dia cakap, "kalau kau cari laki lain sa sedih, tapi sa tak halang." haha. comel budak ni. mixed feelings tau bila cakap pasal dia ni. dia la laki paling aku sayang, dia la laki paling aku benci. dia la manusia yang tau aku dari a to z. dia la manusia yang tau aku gembira ka sedih hanya tengok muka aku sekilas ja. dia la laki aku paling nak escape tapi last-last tetap akan pusing u-turn maut hidup aku balik kat dia jugak. dah 2 tahun lebih, banyak kali dah u-turn maut. aku pun tak paham napa last-last dia jugak. aku labelkan hubungan ni dah oversaturated. yala, macam ujian kimia dulu. tak boleh nak kasi cair dah, tak boleh nak pekat lagi. terlebih tepu. tak boleh balik jadi kawan, tak boleh lebih macam kapel. aku tak leh tak layan dia, 2 tahun lebih ni aku tipu kalu aku cakap dia layan aku jahat. sebagai pompuan ya, dia jahat, tapi sebagai manusia, dia dah tolong aku banyak. aku cakap tak nak jumpa dia sebulan dua. seminggu pun tak pass. haha. aku tak pernah tinggal dia betul-betul. dia pun selalu cari aku. kalau tak aku, dia. memang hubungan dua hala. takda yang syok sendiri. haha. sebulan ni la, dia layan aku lain. bila part Albus Severus Potter tu, sungguh dia tengok muka aku. haha. lucu betol dia time tu. time makan, dia tengok aku betul-betul. seram jugak nyawa. tapi. nak cuba lagi? 

tak kot. takut. tak. kami dah usaha sehabis baik dulu. kalau cuba lagi kan maksudnya kena usaha lagi baik dari dulu kan? dulu tu pun hati aku koyak rabak, aku tau dia pun penat dah usaha. aku tau. aku nampak. aku tak nak tengok dia buat benda pelik-pelik lagi. sekarang pun dah pelik. nama aku ada dekat badan dia 24jam, tak pernah hilang. haa. hari tu, aku pi pindah la barang dari dompet lama ke dompet baru. cabut-cabut semua kad tiba-tiba gambar dia keluar dari satu celah-celah bawah kad tu.

dia ada kat situ rupanya. tak pernah aku buang.

tata.

No comments:

Post a Comment