Friday 11 November 2011

when Alice menelefon PTPTN.

assalamualaikum.

aiseh. pagi-pagi rajin gila blogging. hehe. semalam dah buat 4 slides. okay la tu berbanding takda papa dulu tu. nanti nak buat lagi. kena rajin berusaha. esok mungkin pi jalan-jalan. mungkin.

hari ni nak cerita pasal PTPTN. aiseh. siapa yang suka PTPTN ni? aku ikhlas tak gemar tapi diorang memang dah tolong kita belajar jadi aku tak cakap aku suka, tak cakap tak suka jugak. cakap tak gemar ja. cakap tak suka macam tak mengenang budi. aku adalah antara orang yang tak apply ujrah atas banyak sebab. apa-apa penambahan ja atas bayaran tetap dipanggil riba and bagi aku, ujrah tak ujrah, tetap riba.

and kita tetap kena bayar kos asal + kos penambahan.

kalau sambung cerita kang jadi ustazah aku, jadi next time la. aku ni tak suka berhutang. siapa yang dah tengok hidup bekerja aku confirm tahu tu. da hutang sikit aku nak bayar cepat. sama macam PTPTN ni. dapat duit gaji, first thing aku akan ingat is PTPTN. banyak portion gaji aku, aku salur dekat PTPTN. biar sikit ja kos tambahan aku kena bayar month by month. tetap juga kos tambahan tu banyak. camna la tu? aku cakap kat diri aku sendiri, aku hanya akan kahwin lepas habis bayar PTPTN. apa la kahwin tapi berhutang kan? jelas-jelas financial tak kukuh. tapi.... bila la tu baru habis bayar? kuang kuang kuang~~~

pendekkan cerita. semalam aku tolong bayar untuk Boy dia punya PTPTN. entah syaitan mana pi masuk internet aku tiba-tiba transaksi aku gagal. paling sadis, aku punya akaun kena tolak. dahla time tu maghrib. makin la urat buluh darah aku penuh dengan syaitan. tapi nasib baik dapat bertahan, tak pi marah-marah suka hati. kena rasional. ni pasal duit. nekad. esok kena call PTPTN. 

ni baru pas call la ni. aku kesian kat PTPTN. orang cemuh diorang berbagai. (termasuk beberapa ayat aku dekat atas tadi tu, cemuhan sopan) jadi aku puji diorang la bawah ni. dia punya pegawai khidmat pelanggan sangat okay. selamat pagi semua-semua. tanya pun elok-elok. mamat lelaki la. aku paham juga konsep attraction antara gender berbeza. tapi tak kisah la, dia layan baik. siap tolong isi borang aduan. minggu depan follow up balik macam na duit tu. aku perasan juga ledger bulan 10 tak update lagi untuk semakan PTPTN. tapi tu urusan ledger. yang aku nak puji abang pegawai khidmat pelanggan tadi. hehehe.

jadi korang, kalau nak call dia punya pegawai khidmat pelanggan yang 03-20804455 (ingat sebab banyak kali call tak through operator which means call kita tak masuk) korang call ja. sopan betul dorang ni. (bukan salu kan orang puji PTPTN. aiseh) aku ja mati-mati ingat ada perang ka apa dengan dia punya pegawai tadi. well, depend dengan korang yang nak call juga kot. kalau korang marah-marah, dorang marah-marah juga la kot. entah. aku cool ja tadi. biarpun duit aku dah kena potong. kalau tak, refund refund refund. kalau dia tak refund.... tu kes lain.

just nak cakap abang PTPTN pegawai khidmat pelanggan tadi memang cool. selamat hari raya aidil adha bang. =)

2 comments:

  1. hahaha. yeke.. tapi kalo byar sendiri d kaunter pun alice, akak tu memg baik. umm. mai dapat yg baik la. yg lain tak taw mcm mana. tapi. sekali je byr pastu dpt terus ujrah. ahaha. pastu dah lupe byar. gulp. :P

    tpi tiap2 bulan niat nk byr. cume tak smpai2 k.l sentral. mai xbyr online sbb laptop mai tak de printer so resit tak ade. mai takot nk byr. hehe.. maaf PTPTN. saya akan byr sya janji. :)

    (pnjg pulak mai comment, ley buat post baru pulak. ) :p

    ReplyDelete
  2. owhh. mai dapat ujrahh. alice malas nak tukar. haha. tiap2 bulan bayar ni. sbb kos pentadbiran tu naik kan kalo x bayar. bayar thru cimbclicks pun bole mai. da cimb kan?

    ReplyDelete