Monday 8 August 2011

when Alice is confused.

salam. walaupun dah seminggu tapi tetap juga nak cakap, selamat berpuasa! tak pecah lagi, bangga. haha. hari tu pi field time puasa ketiga, dah la tak bangun sahur. ya Tuhan, hanya aku yang memahami perasaannya tu. tekak kering gila. seluar pulak koyak. nasib baik pegi dengan manusia paling memahami perangaiku.

nak gitau la, seminggu lepas rasa sangat...lost. aku tak paham napa. orang cakap A aku akan tanya balik napa A? napa bukan AA? aku baca buku, ayat dia cakap B aku akan tanya dalam hati aku napa bukan BB? aku nak ja lawan setiap benda yang dibentang kat depan aku. aneh. sebab aku bukan jenis melawan. jadi bila aku mendapati diri aku melawan setiap benda yang disuap dekat aku, aku rasa aneh dengan diri sendiri. and terus lost sebab aku tak puas hati. apa yang aku tanya takda orang jawab.

and lama-kelamaan aku makin kurang sabar. ni macam bukan aku. eh, salah. ini memang bukan aku. aku nak tunggu ada orang smash aku kat kepala, suruh aku sedar. dah-dah la melawan cakap orang, dah-dah la pilih benda yang salah, cuba la untuk bersabar. banyakkan berdoa, jangan putus asa. satu hari nanti akan datang benda yang baik. apa yang aku pilih selama ni banyak yang salah. aku suka benda yang salah, yang tak bagi manfaat, walhal. aku boleh ja dapat benda jauh lebih baik. jalan aku betul, niat pun kena betul jugak. jangan duduk mengelamun dan bersedih atas benda yang salah. pilihan yang salah. bergembiralah sebab pilihan salah tu tak kacau hidup lagi. jangan la sedih sebab pilihan yang salah. boleh tak seseorang smash aku sekarang sambil sedarkan aku? aku sedar tapi aku tak buat. apa la tu? degil? mungkin, aku degil. nak juga buat benda yang salah. tapi aku tak mau kena hukum Tuhan baru sedar. tak mau. aku tak sedia, aku tak mampu. Nabi Yusuf sanggup dipenjara bertahun-tahun daripada terus digoda. kenapa aku tak boleh bersabar dalam sejam dua?

Ya Allah, tolong la aku. kalau bersedih akan bawakan aku ke jalanMu, sabarkanlah aku dalam kesedihan ini, aku percaya kelak aku akan gembira di hujung hari, dekat padaMu, dan bukan di jalan yang sesat. 

Amin.

4 comments:

  1. oh my sweetie pie. apple pie. adam's apple. :P

    MACAMANA SELUAR BOLEH TERKOYAK?!

    ReplyDelete
  2. haha! itu kaa. aku nak mengcangkung ambik batu. sekalii dgn bsarnya byi 'krekkk!' kedengaran. 2 jengkal okay, besarnya! nasib baik ak da bawak tudung extra, ak p lilit kat pinggang. malu wooo. T.T

    ReplyDelete
  3. AMinn. Semuga dikuatkan mcm Nabi Yunus dan Nabi Yusuf. amin.

    ReplyDelete
  4. aminn. sama-sama kita jadi kuat. =)

    ReplyDelete